Bar Chart

Vakuuttava talousviestintä

-etäkoulutus 

Aikataulu​

Seuraava koulutus järjestetään syksyllä 2021

Koulutus toteutetaan etäkoulutuksena.

Koulutuksen palautteiden keskiarvo

4.2
Osallistujat kertovat
"Paljon ajatuksia siitä, miten tiedon voisi muokata kuulijalle helpommin ymmärrettävään muotoon."
"Uusia ideioita avautui parempaan asiakaspalveluun"
"Koulutuksessa oli paljon samaa, mitä olemme omassa organisaatiossamme miettineet, joten koulutuspäivä vahvisti ja tuki hyvin sitä mihin olemme ajatelleet viestintämme suuntautuvan!"

Hallitsetko vakuuttavan viestinnän, joka liiketoiminnassa pohjautuu ensisijaisesti talouden mittareihin?

Talousviestinnän ensisijainen tarkoitus on saada aikaan muutosta. Liiketoiminnassa viestinnän sisältö liittyy tavalla tai toisella talouden mittareihin. Joten - jos haluat saada ihmiset hyväksymään muutostarpeen sekä muutostoimenpiteet tai tuotteesi arvon, on talousviestin oltava ymmärrettävää ja kiinnostavaa. Kriisitilanteessa talousviestinnän vakuuttavuuden merkitys tietenkin korostuu, sillä kriisi tarkoittaa radikaalia muutosta.

Tule oppimaan, miten eri viestinnän välineitä ja muotoja voi hyödyntää vakuuttavuuden lisäämiseksi. Tulet yllättymään, kuinka pienetkin oivallukset ja muutokset viestinnässä vaikuttavat lopputulokseen.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Saga Professional Trainerin kanssa.

 

 

Kenelle koulutus soveltuu

Koulutus on suunnattu kaikille, jotka vastaavat talouden raportoinnista ja viestinnästä yrityksen sisällä tai asiakasrajapinnassa. Toisin sanoen myös tilitoimistoille ja esimerkiksi projektipäälliköille, jotka vastaavat asiakkaan muutosprojekteista.

Koulutuksessa saat avaimia mm. seuraavien haasteiden ratkaisemiseen:

  • Miten talouden viesti hiotaan osaksi kriisijohtamista?

  • Raportoinnin sisällön kehittäminen vakuuttavaksi

  • Raportoinnin yhtenäistämisen haasteet ja ratkaisut

  • Kertomuksellisuuden merkitys: Miten tarinoitankiinnostavasti?

  • Miten selätän aikatauluongelman?

  • Miten saan asiakkaan ymmärtämään tuotteeni arvon?

  • Miten parannan visuaalisuutta niin, että sisällön laatu ei kärsi? 

 

Tutustu kouluttajiin

Hannamari Heino

M.Sc. (econ), M.Sc. (educ), ABM (Approved Board Member), Ph.D. researcher 

phone:  +358 40 7200 716

e-mail: hannamari.heino@sagapro.fi

Linkedin: fi.linkedin.com/in/hannamari-heino

www.sagapro.fi

Hannamari Heino on kauppatieteiden ja kasvatustieteiden maisteri sekä väitöskirjatutkija, aiheenaan strateginen johtaminen.

 

Tutkimustyön lisäksi Hannamari on taloushallinnon ja -johtamisen sekä tulosvastuullisen johtamisen kokenut asiantuntija ja kouluttaja, jolla on monipuolinen johtajakokemus hyvin erilaisien omistajapohjien omaavista yrityksistä eri toimialoilta. Oppiva organisaatio on myös hänen erityisosaamisalueitaan. Hannamarin johtotähtenä on yhdistää taloudellinen ajattelu numerotavoitteineen ihmisen käyttäytymisen ymmärtämisen – inhimillisyyden - kanssa.

 

Hannamarin erityinen vahvuus on tuoda viimeisin tutkimus helposti ymmärrettävään muotoon toiminnan tasolla toteutettavaksi. 

Timo Toivanen

 

M.Sc. (econ.)

phone: +358 20 735 3493

e-mail:   timo.toivanen@ttvalmennus.fi

LinkedIn: fi.linkedin.com/in/titoivanen

Twitter: @ttoivalluttaja

Timo on kauppatieteiden maisteri, talouden oivalluttaja, yritysvalmentaja sekä toimitusjohtaja. Hän on yritystalouden moniottelija, jonka intohimona on synnyttää kuulijoilleen talouden oivalluksia. 

 

Timo on kokenut yritysvalmentaja, joka on kouluttanut yli 100 yrityksen räätälöidyissä talouden valmennuksessa sekä avoimissa valmennuksissa tuhansille kuulijoille. Timolla on yli 1000 valmennustapahtuman kokemus vuodesta 2008 lähtien. 

 

Timo tuo valmennukseen valtavan kokemuksensa ja näkemyksensä siitä, missä haasteet ovat, kun talouden asiantuntijat puhuvan talousasioista muulle henkilöstölle ja varsinkin ei talousihmisille.

Kouluttajille annettu arvosana

4.5
Bar Chart

Kouluttajista sanottua

"Innostavat ja asiantuntevat kouluttajat, jotka saivat heräteltyä ajatuksia oman toiminnan kehittämisestä."
 

Ilmoittaudu mukaan

koulutukseen

Ajankohta

Seuraava koulutus järjestetään syksyllä 2021

Koulutuksen hinta

julkaistaan syksyllä

Jos samasta yrityksestä osallistuu useampi henkilö, kysy hintaa: info@ttvalmennus.fi

Ilmoittautuminen on sitova. Peruutukset tulee ilmoittaa viimeistään 14vrk ennen koulutusta. Tätä myöhemmin peruutetuista ilmoittautumisista laskutetaan koulutus alkuperäisen ilmoittautuessa voimassa olleen hinnan mukaan. Jos koulutukseen ei tule riittävästi osallistujia, pidätämme oikeuden koulutuksen peruuttamiseen tai siirtämiseen.

Oletko kiinnostunut koulutuksesta? Anna yhteystietosi ja saat ensimmäisten joukossa tiedon, kun aikataulutamme seuraavan koulutuksen.

 
 

Koulutukseen liittyvää oheismateriaalia

ETUSIVU_ILMAN TEKSTIÄ_16.9.jpg

Opas -

Vakuuttava talousviestintä

Lataa opas ja ota hyödyksi vinkkimme vakuuttavaan talousviestintään.

Opas johdattaa talouden viestinnän keskeisimpiin osa-alueisiin, kun haluat

 

  • oivaltaa, miksi vakuuttava talousviestintä on yrityksen menestyksen perusta.

  • ymmärtää jäsennellysti, miksi laadukas talousviestintä on haasteellista, jotta voidaan tunnistaa tapauskohtaisesti ongelmat ja täsmäkeinot kehittämiseen.

  • oppia keinoja talousviestinnän välittömään tehostamiseen.

 

Koulutuksen rakenne ja sisältö

Talousviestinnän koulutus on yksipäiväinen ja koostuu aiheita alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista. Osallistujat saavat paketin erilaisia malleja, työkaluja, työpohjia ja välineitä organisaatiokohtaisen talousviestinnän kehittämisen tueksi.​​

 

Koulutuspävän rakenne:

  • Koulutuksen kesto 9:00 – 12.00. Tauoista pidetään hyvää huolta. Yhteys on avoinna 8:30 alkaen ja linjoille voi tulla yhteisen etäaamukahvin ja laitteiden testauksen merkeissä

1. Talousviestinnän merkitys menestyksen taustalla

  • Organisaation vaiheet kohti alamäkeä – viestinnän rooli

  • Vakuuttavan talousviestinnän tunnusmerkit

2. Talousviestinnän 

haasteet

  • Tyypilliset sudenkuopat talouden viestinnässä

  • Miksi epäonnistutaan?

3. Vakuuttavan talousviestinnän kehittäminen

  • Sisältö: Oikea tieto, oikealle ihmiselle, oikeaan aikaan

  • Välineet: Raportoinnin kertomuksellisuus 

  • Organisaatio ”näkyväksi”: Visuaalisuus ja dialogi

Jäikö sinulla kysyttävää?

Lisää yhteystietosi ja kysymyksesi niin olemme yhteyksissä!

Kiitos. Palaamme sinulle pikimmiten!